Статус внутрішньо переміщеної особи (ВПО) та довідка переселенця, строки та порядок отримання.

Хто має право отримати статус впо та оформити довідку?
Людина, яка виїхала з тимчасово окупованої території з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, повсюдних проявів насильства, а також, яка перемістилися з території адміністративно-територіальної одиниці, на якій проводяться бойові дії, має право оформити довідку внутрішньо переміщеної особи. Довідка є документом, який підтверджує факт внутрішнього переміщення і взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.


Куди звертатись за отриманням довідки ВПО?
Для отримання довідки особа може звернутися до:
- Структурних підрозділів з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад;
- Виконавчих органів сільських, селищних, міських рад;
- Центри надання адміністративних послуг (ЦНАПи) ;
- Через мобільний додаток Порталу «Дія».
Подати заяву на отримання послуги заявник може особисто або через законного представника.

 

В які строки видається довідка про реєстрацію особи в якості внутрішньо переміщеної особи?
Довідка видається безоплатно у день подання заяви про взяття на облік, крім випадків, коли при подачі заяви в документі, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України, або в документі, що посвідчує особу та підтверджує її спеціальний статус, відсутня відмітка про реєстрацію місця проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення. У такому випадку уповноважений орган зобов’язаний прийняти заяву та розглянути її протягом 15 робочих днів та прийняти рішення про видачу довідки або відмову в її видачі.

Внутрішньо переміщена особа, яка подала заяву в електронній формі через Портал Дія, зокрема мобільний додаток Порталу Дія, після включення відомостей про неї до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб може звернутися до уповноваженого органу або уповноваженої особи територіальної громади/центру надання адміністративних послуг за місцем перебування на обліку для отримання довідки у паперовій формі.

 

Які підстави для відмови у реєстрації особи як ВПО?
- подання завідомо неправдивих відомостей для отримання довідки;
- втрачено документи, що посвідчують його особу, до їх відновлення;
- відсутні обставини, що спричинили внутрішнє переміщення;
- не надано доказів проживання на території адміністративно-територіальної одиниці, з якої здійснюється внутрішнє переміщення .
Підстав для відмови в прийнятті документів від громадян, що бажають зареєструватися як внутрішньо переміщені особи в день звернення, не передбачено.

 

Куди звернутися, якщо відмовлено у наданні послуги?
Якщо працівником (спеціалістом) органу, уповноваженого на реєстрацію внутрішньо переміщених осіб Вам відмовлено в прийнятті документів в день звернення та/або запропоновано прийти в інший день чи через тиждень(відтерміновано), скаргу можно подавати:
1 ) у досудовому порядку:
- безпосередньо до керівника Управління соціального захисту населення на особистому прийомі в усному або письмовому вигляді, або подавши скаргу до канцелярії УСЗН;
- до вищого органу ( Департаменту УСЗН РДА) направивши скаргу електронним листом. Перелік Департаментів в областях можна знайти за посиланням https://www.msp.gov.ua/news/8506.html;
- зателефонувати на Урядову гарячу лінію із соціальних питань за номером: 1539; Урядову гарячу лінію – 1545 та повідомити про порушення або направити скаргу електронним листом на адресу Міністерства соціальної політики України: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. - для громадян .
Зафіксувати відмову в наданні послуги можна наступним чином:
- скласти скаргу в письмовому вигляді, в якій вказати всі обставини та ( за наявності інформації) вказати прізвище спеціаліста, що відмовив в наданні послуги;
- подати скаргу в одному екземплярі (попередньо зробити ксерокопію скарги), на другому екземплярі попрохати уповноважену особу УСЗН проставити відмітку про отримання скарги;
- подати скаргу можна особисто, через представника в письмовому вигляді або електронним листом.
2) у судовому порядку (подати позов на бездіяльність УСЗН в порядку адміністративного судочинства до Окружного адміністративного суду).

За отриманням детальних консультацій та безоплатної правової допомоги звертайтеся на гарячу лінію Громадської організації «Десяте квітня» за номером : 0 800 33 28 58